Lékárnící nejsou k prodeji lékáren připravení, říká Rudolf Matějka z DRFG
Obsah
Investiční skupina DRFG aktivně spravuje 15 lékáren po celé republice. Rozvoj lékárenské sítě má na starosti Rudolf Matějka. V záři do portfolia přibyla lékárna na poliklinice Jarov v Praze na Chmelnici.
Ten plánuje do konce roku do investiční skupiny Davida Rusňáka nakoupit ještě pár lékáren, proces nákupu je běh na dlouhou trať. „V současné době vedeme hned několik jednání o převzetí, ale je to záležitost měsíců, protože nerážíme na nepřipravenost prodávajících. Majitelé v mnoha případech otálí, prodej lékárny vnímají jako srdeční záležitost. Mnohdy neví, jaké má lékárna výsledky, neví, jak prosperují. Mnozí tak místo byznysu dělají sociální službu.“ dodává Matějka.
Lékárny se často prodávají jako nevěsty bez věna, pokračuje Matějka
„Z pozice investiční společnosti jsme zvyklí z jiných oborů, že se firmy před prodejem snaží tvářit, že jsou v lepší kondici, než je ta skutečná. To v případě lékáren neplatí. My jsme ti, kdo pomáhá prodávajícímu ocenit firmu, protože často neví, jak pracovat s čísly a vše si spočítat. Stanovení ceny transakce se tak prodlužuje. „ pokračuje Matějka. Ten se setkal také s lékárníkem, který po mnoha letech provozu pokračuje a to i přesto, že měsíčně je 40 tisíc korun ve ztrátě, přesto nezavře.
Strategií lékáren na trhu se stalo cenové handlování
Všechny lékárny nabízí v podstatě totožný sortiment. Většina soukromých lékáren se často mylně domnívá, že si mohou konkurovat pouze cenou a že právě cena je jediný faktor, který zákazníky zajímá. „Motají se v kruhu akčních slev
a letáků. Neuvědomují si, že lidé pacienti se do lékárny chodí primárně uzdravit, nikoliv ušetřit.“ pokračuje zástupce investiční skupiny DRFG.
Investiční skupina DRFG Davida Rusňáka
Lékárny investiční skupiny Davida Rusňáka se snaží svou síť v mnoha věcech odlišit. Snaží se podporovat samoobslužný prodej a zaměřuje se na co největší prodejní plochu. „Podle mě není důvod, proč by měl lékárník vydávat léky bez receptu, doplňky stravy a dětskou výživu, kosmetiku a náplasti. Přejeme si, aby u nás zákazníci nestáli fronty a nevnímaly lékárnice jako „ženy za pultem“, ale aby odborně poradily. Náš koncept se blíží spíše drogerii, což nám je kolegy z oboru vytýkáno, nicméně čísla to neovlivňuje, naopak.
Dalším důvodem, proč má DRFG Medical takový úspěch je podle Matějky v poskytování konzultací, seminářů na atraktivní témata v oblasti redukce hmotnosti, kvality spánu nebo například odvykání kouření. Zájem lidí tento trend potvrzuje.